Hans Bodde Community Builder

Community bouwen, mijn visie

Een community is een organisatievorm die de kennis van alle leden gebruikt. De communitystructuur op zich is niet nieuw, maar de manier van gebruiken is door de opkomende sociale media drastisch veranderd. In het verleden waren er gildes van ambachtslieden die hun kennis deelden en elkaar versterkten in hun ambacht.

Tegenwoordig vindt dit plaats op sociale media als LinkedIn en Ning. Vakgenoten zoeken elkaar op om van elkaar te leren. Hier ligt nog veel ongebruikt potentieel, vooral bij bedrijven. Uw werknemers en klanten weten met elkaar alles - en meer - over wat u wilt weten
als onderneming. Deze informatie komt nu slechts in kleine mate door tot de plaats waar het gebruikt wordt.

Een community - voor klanten, medewerkers of beide- is een kostenvriendelijke en zeer effectieve manier om tot deze informatie te komen. Gebruik het onontgonnen potentieel binnen uw bereik en start vandaag nog met het gebruiken van deze kennis. Vergroot de betrokkenheid en loyaliteit van uw klant en medewerker, betrek ze
in uw processen! Lees voor meer achtergrond mijn Weblog.

~ ...the world is becoming too fast, too complex and too networked for any company to have all the answers inside. ~